2015. december 24., csütörtök

Mindenkinek gluténmentes, boldog Karácsonyt kívánok!


Tegnap megsütöttem a diós és a mákos bejglit a két bejegyzéssel korábbi recept szerint. Annyit változtattam, hogy egy evőkanál útifűmaghéjat is tettem bele, melyet kevés vízben előzetesen beáztattam. Nagyon finom lett.

Sütöttem egy diós sütit is.

5 tojássárgát 15 dkg cukorral kikevertem, majd 10 dkg darált diót, 15 dkg rizslisztet, 5 dkg kukoricalisztet, 1/2 kk szódabikarbónát és kb fél dl vizet kevertem hozzá. Beleforgattam 5 tojás keményre vert habját. 
Kis tepsit zsírpapírral kibéleltem, a tésztát bele öntöttem és 18 C-on 40 percig sütöttem.

Kihűlés után félbe vágtam, meggylekvárral megkentem, majd az alábbi krémet kentem rá.
1/2 liter tejbe tettem 5 ek cukrot. Felforraltam és belefőztem 5 ek kukoricadarát. Végül belekevertem 10 dkg darált diót.
A tetejére cukorból, kevés vízből, kakaóporbólés kevés vajból felfőzött  csokimázat kentem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése